Pepp inför Sommarens utmaning!

Idag sänder jag ut dessa ord till de som har hängt på Sommarens utmaning att testa på raw food med mig i 50 eller 100 dagar. Vill du hänga på maila mig på info@rawfoodbyerica.se!
IMG_3499
 
Här kommer några andra punkter så här inför starten och som jag kommer att påminna dig om under dessa 100 dagar. The Power of Repetion!
 
* Kom ihåg att ibland är det Inte farligt att vara hungrig. Kan du inte äta nu nu, betrakta din hunger – är du hungrig, sugen eller emotionellt hungrig? riktigt hungrig blir man först efter en tre dagars fasta när kroppen börjar ta av sina depåer… Blir det en stund du behöver vänta innan du kan äta ”din” mat, ta det utrymmet och undersök vad som finns där… Men för säkerhetsskull, har alltid med dig nötter, torkad frukt, någon raw bar eller choklad i väskan som en backup!
* Håll beslutet för dig själv eller sprid bland andra i din närhet. Du bestämmer själv vad som fungerar för dig.
’ Gör inte som en jojjo mellan raw och lagad mat– kroppen tycker det är jättejobbigt. Hålla på en jämn nivå som man klarar av istället. Blir det för övermäktigt med 100 %, följ vad din kropp säger eller vad livssituation tillåter och landa på så mycket som är bra för dig. Göra så gott man kan – det är fullt tillräckligt!
* Det finns ingen prestige om du är 100 eller inte – det är för dig själv och ditt välmående du gör detta!
* Det kan hända att du kommer att detoxa. Du kanske kommer bajsa mer eller mindre. Mer om bajs kommer – det är jättevikigt, eller rättare sagt skitviktigt;). Jag åt 100 % i en vecka i våras, och det kändes som jag hade blivit magsjuk. Men jag förstod att det bara var att min kropp var så tacksam och nu kunde rensa ut. Även huvudvärk, att ditt svett luktar kan hända. Men det går över!
* Och gör inte som jag brukar göra inför när jag bestämt mig för något sådant som 100 % i 100 dagar – ät inte allt du inte sedan ”får” veckan, dagen eller kvällen innan. I boken ”Intuitive Eating” kallar dem det The Last Supper. Utan tänk att den maten som du så gärna vill äta nu, som du inte ”får” sen, är lika tillåten under den 100 dagarna men att du bara väntar lite. Det gäller ibland att lura hjärnan;).
* En sak till – planera dina måltider, för hungrig kommer du att bli! Och undvik att små äta. Det är så lätt att bara snacksa på en näve nötter, en frukt eller en raw chokladbit hit eller dit. Planera dina måltider och undvik att småäta för tändernas, magens och plånbokens skull. Jag berättar detta för jag en Mästarinna på att Småäta… Vill du ha en bra start är min bok ”Tre veckor till ett lättare liv med raw food” en bok där du får planering för 3 veckor framåt. Eller kickstarta en vecka med ”Kickstarta med superfoods”.
* Det finns flera härliga böcker inom raw food, unna dig och köp någon bok som kan ge dig stor matinspiration.
* Vill du ta före och efter bild, väga eller mäta dig – gör det. Och om du vill dela med dig av resultatet gör det, det inspirerar alltid att dela någon annans historia.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..