Skippa middagen – PAUSA

571f7246 f924 4b65 9f20 3e2c105fdf54.jpg

Den här bilden med tillhörande text lade jag ut på Instagram:

Whats for dinner? Same question every day💚. Skip dinner and let your system rest. That is what I do, when I have no hunger at dinner time. Why eat because we must/have to? Is that just an idea in the head or a pattern of habits? To get intune with your hunger/fullness and intuition, what and when to eat, is a powerful tool in Life. My dinner tonight is a glass of chlorella ~ nourishing, chlorophyll boost and give me essential amino acids.

Jag har märkt hur bra jag mår när jag hoppar över middagen, om jag faktiskt inte är hungrig. På sommaren när barnen ska ha fem- sex mål om dagen för att hålla energinivån jämn då blir det lätt att jag också äter. Små äter hela dagarna. Äter fast jag inte är hungrig. Äter för att det finns framför mig. Äter för att jag ”borde” eller ”måste” bara för att det är tid för en viss måltid.

Det är så otroligt viktigt, för min del, att verkligen lyssna inåt, nedåt och uppåt. Inåt vad min intuition säger vad jag behöver, nedåt i magen om den är hungrig, uppåt till huvudet och den historien tankarna berättar. Och lyssnar jag in till alltet kan jag lättare känna in vad som stödjer mig precis i den stunden som jag är i. Och är jag inte hungrig så är det bättre för mig att invänta min hunger och då känna in igen vad för slags mat som jag behöver. Kan låta som en invecklad process kanske men för mig är den ack så viktigt. Så ibland istället för att fokusera på vad som är nyttigt och att man borde äta ditt eller datten, är det bara bättre att PAUSA.

Utforska på egen hand; din hunger, din mättnad, känna in – inåt, nedåt och uppåt – och sedan ta ett beslut om du behöver.

560cbddd edbf 4d33 9f31 82e4572c831c.jpg

Kanske en jordgubbe, känns bra;)

Kram

Erica

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..